Plankstek

Detta är något som jag tycker är väldigt gott.
Festligt och sjukt lätt att göra.
PLANKSTEK <3



Denna gången använde inte vi oxfile som de egentligen skall vara, men det spelar ingen större roll bara man tycker det är gott ! :)
Perfekt kalas-mat om man inte är så många, då de tar ganska mkt plats i ugnen.


Så här gör man:
Bryn köttet, ca 2 min per sida, salt&peppar
Mosa kokt potatis med lite mjölk och en klick smör till en fast mos, smaksätt med salt&peppar, rör ner ca 1 äggula per portion.
Smörj in plankorna med matolja, placera köttet och valfria grönsaker på plankan och spritsa moset runt kanten av plankan.
In i ugnen 250grader på övervärme.
10 min= Rosa kött
15 min= Välstekt kött

Klicka på bearnaisesås och servera. MUMMA
!!


/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0